lördag 2 april 2011

Venjan

Det gick väl inte riktigt som jag hade tänkt mig idag. Jag började 5km från starten tillsammans med en massa duktiga fiskare. Hade ett ganska bra hål direkt, men sedan var det slut på det roliga. Drog ut på en ensam sväng och provade hitta tag på lite fisk, men det blev bara strö borrar. Sprang på Bengt som satt ensam mellan två öar och öste upp fisk. Slog ett håll bredvid han, å det var bara att ösa på. Efter en kort stund anslöt även J.Storm och Jesper Dyberg. Men sedan dog fisket av när det var ca 1 timme kvar av tävlingstiden, så det var bara att börja leta igen. Men jag tror inte att jag hade en enda borre sista timmen. Det håller inte om man ska vara med i toppen å tampas. Jag vägde in 4780g, segervikten i herrsenior var 9,1kg. I herrveteran vann dom på 6,3 kg, och där var Bengt på 4:e plats på 5,3kg. Nya tag i morgon på Kappsjön i Malung. Ha de bra/Mattias

Inga kommentarer: